تماس : 02172036000
مطالب | فروشگاه | سبد خرید | ثبت نام / ورود

نحوه تست المنت اتو سیتلر


نحوه تست المنت اتو سیلتر

المنت ها از دیگر قطعاتی هستند که در اتو استفاده می شود ؛ المنت یک میله مقاوم است که خاصیت داغ شوندگی و تحمل جریان الکتریکی بالا را دارا می باشد ، جنس اصلی المنت ها از جنس نیکروم یا نیکل کروم است که دارای توان و قدرت های متفاوتی می باشند. هنگامی که اتو دچار مشکل می شود می تواند یکی از مشکلات آن المنت اتو باشد و شما باید بتوانید آن را تشخیص دهید . ما در این مقاله قصد داریم در نحوه تست المنت اتو به شما کمک کنیم.

 

 

تست المنت اتو سیلتر

نحوه تست المنت اتو

 برای تست المنت اتو بایستی آنرا با یک لامپ رشته ای 100 وات سری کنید. اگر لامپ سری روشن شد، این بدان معنا است که المنت شما سالم است و سالم است. ولی اگر روشن نشد، این بدان معنی است که المنت اتوی شما سوخته و بایستی تعویض شود. 

نکته قابل توجه ای که در این مرحله وجود دارد ( لامپ روشن می شود اما اتو داغ نمی شود)  ممکن است برق به المنت نمی رسد برای نحوه تست المنت اتو باید سیم های رابط که به المنت متصل است را چک کنید لازم به ذکر است که حتما سیم ها را جدا کنید و بعد مراحل تست را انجام دهید. 

 

به محض اتصال دوشاخه اتو به پریز فیوز مدار را قطع می کند.

هنگامی که این مشکل رخ داد به این معنی است سیم های داخلی اتو اتصالی کرده و یا در المنت اتصالی وجود دارد.

ابتدا باید بدنه اتو را باز کنید و سیم های داخل اتو را برسی کنید معمولا اگر مشکل از سیم باشد در شکل ظاهری مشخص است و در نقاطی که اتصالی دارد یا پوسیده و یا سوخته می باشد که می توانید با عایق بندی آن را رفع کنید .

و اگر در المنت اتصالی به وجود آمده باشد.

 

 

بدنه اتو برق دارد

هنگامی که بدنه اتو برق دارد امکان اتصال در بدنه و المنت وجود دارد که اگر المنت کفی وجوش خورده باشد باید با یک دیگر تعویض شوند و اگر از نوع چینی و المینت باشد می توان با عایق بندی آن را حل نمود.

 

 

لینک های مرتبط:

تعمیرات اتو سیلتر

قطعات اتو سیلتر 

چند علت بخار ندادن اتو سیلتر

 

 

نویسنده :

تاریخ انتشار : 1401/9/19

آخرین تغییرات :1401/9/19


به این مقاله امتیاز بدهید :
تعداد امتیاز دهندگان   4   پایین ترین امتیاز   2.00   امتیاز متوسط   3.6   بالاترین امتیاز   5.00