تماس : 02172036000
مطالب | فروشگاه | سبد خرید | ثبت نام / ورود

تعمیرات اتو سیلتر


تعمیر اتو بخار مخزن دار سیلتر در واحد تعمیرات اتو سیلتر مجموعه گارانتی بصورت کاملا تخصصی صورت می گیرد. شما می توانید برای تعمیر یا تعویض قطعات اتو سیلتر با شماره ذیل تماس بگیرید.

تلفن واحد تعمیرات اتو سیلتر گارانتی : 02172036

 

در صورتیکه می خواهید خودتان اتو سیلتر را تعمیر بکنید، با خواندن این آموزش تعمیر اتو بخار سیتلر و کسب کردن کمی تجربه و البته صرف کمی وقت براحتی می توانید تعمیرکار اتو سیلتر بشوید. اتو سیلتر، اتوی بخار کارگاهی می باشد و بخاطر اینکه همواره مدت زمان زیادی روشن و آماده به کار است، بعد از گذشت مدتی دچار ایرادات نسبتا زیادی می گردد. گارانتی به عنوان  تنها نمایندگی تعمیرات اتو سیلتر در تهران و ایران کلیه خدمات سرویس و تعمیر اتو سیلتر را انجام می دهد.

فهرست:

 

 

 

ثبت درخواست تعمیر

برای دیدن قیمتهای اتو سیلتر نو اینجا کلیک کنید

برای دیدن قیمتهای قطعات اتو سیلتر اینجا کلیک کنید

 

تعمیر اتو سیلتر

تعمیر اتو بخار مخزن دار سیلتر

اتو مخزن دار سیلتر که امروزه محبوبیت زیادی در ایران دارد، در بیشتر مزونها، کارگاه ها، و کارخانجات تولیدی لباس  استفاده می شود، بخاطر همین استفاده مداوم، دچار فرسودگی و خرابی در قطعات مصرفی اش می شود. گارانتی به عنوان نمایندگی تعمیر اتو بخار مخزن دار سیلتر تهران و ایران کلیه خدمات سرویس، تعمیر و تامین قطعات یدکی اتو سیلتر را انجام می دهد.  تعمیرات اتو سیلتر با استفاده از مجربترین تعمیرکاران در واحد تعمیرات گارانتی صورت می گیرد. تعمیرات اتو سیلتر در گارانتی با استفاده از دستگاه های تخصصی و به روز صورت می گیرد. در این مطلب کلیات اطلاعات مربوط به سرویس و تعمیر اتو سیلتر آورده شده است. امیدواریم بتوانید با مطالعه آن، اطلاعات کافی به شما داده شود و بتوانید مشکلات ابتدایی دستگاه را خودتان در منزل یا کارگاه خود رفع کنید.

 

تعمیر اتو بخار مخزن دار سیلتر

 

علت بخار نکردن اتو مخزن دار سیلتر

علت بخار نکردن اتو مخزن دار سیلتر دلایل متعددی می تواند داشته باشد. از سیم کشی گرفته تا مشکلات مربوط به المنت دستگاه. در این بخش بطور مفصل در مورد علت بخار نکردن اتو سیتلر و راهکارهایی که می توان با استفاده از آن، این مشکل را حل کرد صحبت خواهیم کرد. بخار نکردن اتو مخزن دار سیلتر دلایل مختلفی می تواند داشته باشید که در جدول زیر علل شایع این موضوع را ارائه کردیم.

گرفتگی لوله انتقال بخار در این حالت بخاطر گرفتگی لوله بخار دستگاه که بر اثر نشست رسوب ایجاد شده است، انتقال بخار از مخزن به دسته صورت نمی گیرد.
گرفتگی چپقی دیگ گرفتگی چپقی دیگ که لوله بخار به آن متصل می شود نیز از علل شایع در بخاطر نکردن اتو سیلتر می باشد که با تعویض آن مشکل حل خواهد شد.
اشکال در کلید قرمز در صورتیکه کلید قرمز دسته خراب باشد دستگاه شما خروجی بخار نخواهد داشت.
اشکال در شیر برقی دستگاه در صورتیکه شیر برقی دستگاه مشکل داشته باشد، با فشردن کلید قرمز دسته، خروجی بخار نخواهید داشت.
خرابی دیگ در صورتیکه دیگ اتو سیلتر شما خراب باشید و رسوب زیادی گرفته باشد، عملا حرارت تولید شده توسط المنت به آب داخل دیگ منتقل نشده و باعث می شود دستگاه شما خروجی بخار نداشته باشد.
گرفتگی چدن کفی اتو به مرور زمان اتو شما دچار گرفتگی در سوراخهای دسته اتو می شوند که با رفع گرفتگی یا تعویض آن این مشکل برطرف می گردد.
خرابی المنت خرابی المنت اتو سیلتر یا روشن نشدن آن نیز از عللی هستند که باعث می شوند اتو مخزن دار سیلتر شما بخار نکند.
خرابی سیم کشی اتو مخزن دار سیلتر
در صورتیکه سیم کشی دستگاه ایراد پیدا کرده باشد، فاز برق به دستگاه متصل نشده و عملا شیر برق عمل نمی کند.

در اینجا علت بخار نکردن اتو مخزن دار سیلتر را برای شما عزیزان شرح دادیم. البته لازم به ذکر است ایرادات پیچیده تری هم وجود دارد که مجال توضیح آن در این بخش نمی باشد و نیاز به دانش فنی بیشتر خواهد داشت. پیشنهاد میکنیم اگر دستگاه شما با بررسی موارد بالا درست نشد، حتما با بخش تعمیرات اتو سیلتر گارانتی تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه گارانتی آن را برای شما تعمیر بکنند.

 

 

 

 

 

تعمیر و تست شیر برقی اتو سیلتر

تعمیر شیر برقی اتو سیلترتعمیر شیر برقی اتو سیلتر، تقریبا امکان پذیر نیست. این قطعه به دلیل اینکه بتواند بصورت کاملا دقیق کار بکند، بایستی بصورت وکیوم از کارخانه تعویض شود. در واقع در صورت خرابی شیر برقی قابل تعمیر نیست وبایستی تعویض گردد.

برای اینکه بتوانید شیر برقی اتو سیلتر را تست کنید، ابتدا آنرا از جای خود بیرون بیاورید، شیر برقی دارای سه پایه می باشد که یکی از آنها مربوط به ارت است. دو پایه دیگر را به برق 220 متصل کنید و قطع کنید. در صورت سالم بدون بوبین باید صدای تق تق محک بشنوید. اگر این صدا را شنیدید، متوجه خواهید شد که بوبین درست عمل میکند. وقتی به برق متصل کردید و شیر باز شد، داخل آن بدمید، اگر خروجی داشت در این حالت لوله نیز درست است. اگر دمیدن شما هنگام اتصال شیر برقی خروجی نداشت یا اینکه صدای تق تق بوبین ضعیف بود این بدان معنی است که شیر برقی دستگاه شما ایراد دارد.

 

مشکلات متداول در اتو سیلتر

درز بخار از قسمت درب اتو

بسیار دیده شده است که از قسمت درب اتو بخار خارج می شود. علت این موضوع چند عامل می باشد:

  1. خرابی پرشر دستگاه: در این حالت دستگاه نمی تواند متوجه بشود که چقدر بخار درون مخزن وجود دارد. وظیفه چک کردن میزان بخار مخزن بعهده پرشر دستگاه می باشد. در صورت خرابی پرشر دستگاه بخار مازاد دستگاه به توسط درب مخزن به بیرون هدایت می شود.
  2. خرابی واشر درب: این مکشل نیز باعث همین موضوع می شودکه با تعویض واشرهای درب این موضوع مرتفع می گردد.
  3. مشکل سومی نیز وجود خواهد داشت و آن هم مشکل در بخش درب اتو است. البته این مشکل به ندرت پیش می آید که با تعویض دستگاه مشکل مرتفع می گردد.

مشکل بخار ندادن اتو سیلتر

در اتوهای سیلتر، ممکن است هنگام استفاده از بخار، بخار خروجی نداشته باشیم که موضوع بسیار مهمی است و مهمترین بخش از کارکرد اتو سیلتر، تولید بخار است. در این حالت مشکلات ذیل بایستی بررسی شوند:

  1. خراب شدن سیم کشی اتو سیلتر: در صورتیکه سیم کشی اتو سیلتر خراب شده باشد، آنگاه بخاطر اینکه فرمان از روی دسته به شیر برقی ارسال نمی شود، اتو بخار را به بیرون هدایت نمی کند که در این حالت با تعویض یا ترمیم سیم کشی مشکل حل می شود.
  2. خرابی شیر برقی اتو سیلتر: در صورتیکه شیر برقی اتو سیلتر با مشکل مواجه شود همین موضوع باعث می گردد که خروجی بخار از کار افتاده و بخار بیرون نیاید.
  3. خرابی در بوبین شیر برقی: در صورت که بوبین شیر برقی خرابی شده باشد آنگاه دستگاه متوجه میزان بخار نشود. که در این حالت با تعویض بوبین مشکل حل می شود.
  4. خرابی در کلید قرمز یا دکمه بخار: در صورتیکه همه موارد درست بود و مشکل وجود نداشته باشد، لامپ بخار به رنگ قرمز درمی آید، ولی در صوریتکه این لامپ قرمز می شود اما خروجی بخار ندارید ممکن است بخاطر خرابی در کلید تولید بخار باشد.

مشکل سیم کشی و اتصال به بدنه

از مواردی که توسط دارندگان اتو سیلتر بیان می گردد، این است که اتو سیلتر برق دارد و هنگامیکه به آن دست می زنند مقداری کمی احساس برق گرفتگی می کنند. در این حالت باید سیمکشی دستگاه مورد بررسی موشکافانه قرار بگیرد. چرا که در صورتیکه دستگاه کمی برقی داشته باشدممکن است باعث خطرات بعدی بشود. التبه به این نکته توجه داشته باشید که می توانید سیم زمین دستگاه را نیز به دیوار یا زمین متصل کنید تا کمی مشکل برق گرفتگی دستگاه رفع گردد.

 

علت داغ نشدن اتو سیلتر

علت داغ نشدن اتو سیلتر دلایل مختلفی می تواند داشته باید که در ذیل می توانید بصورت تیتر وار آنها را مشاهده کنید. البته لازم به ذکر است داغ نشدن اتو سیلتر به دو بخش داغ نشدن اتو و داغ نشدن مخزن تقسیم بندی می شود. در جدول ذیل برای هر دو بخش اطلاعات مرتبط گذاشته شده است. برای تعمیر اتو سیلتر طی کردن مراحل ذیل جهت عیب یابی الزامی است.

علت داغ نشدن اتو سیلتر
المنت دیگ اتو سیلترمشکل دارد از عواملی که باعث داغ نشدن اتو سیلتر می شود، این است که المنت دستگاه سوخته است. برای بررسی نحوه تست المنت اتو سیلتر اینجا کلیک کنید.
باد کردن المنت دیگ اتو سیلتر در بعضی از اوقات المنت دیگ بخاطر نشتی مخزن باد کرده است. با ریختن آب برروی المنت، المنت تغییر حالت میدهد و کج می گردد. در این حالت بخاطر فاصله ای که ایندو(دیگ و المنت) از یکدیگر گرفته اند، حرارت بخوبی به دیگ منتقل نمی شود و در نهایت دیگ و آب داغ نمی شود.
سیم کشی دستگاه سوخته است. هنگامیکه سیم کشی اتو سیلتر دچار مشکل می شود و یا می سوزد، عملا دستگاه روشن نشده و گرم نمی کند. در این حالت فقط بایستی توسط یک متخصص این خرابی رفع گردد.
فیوزهای حرارتی دستگاه سوخته است. فیوزهای حرارتی دستگاه برای حفاظت از دستگاه در مقابل حرارت بالا تعبیه شده است. لذا در بعضی مواقع دستگاه حرارت بالایی را تجربه می کند و میسوزد. در این حالت است که باید نسبت به تعویض این فیوزها اقدامات لازم بصورت بپذیرد.
دسته اتو داغ نمی کند
  • اگر دسته اتو داغ نمی کند به احتمال بسیار زیاد المنت دسته اتو سوخته است و بطور بدیهی با تعویض آن مجدد دستگاه به راه می افتد.
  • از دیگر عواملی که باعث می شود دسته اتو داغ نکند خرابی در سیم کشی دستگاه می باشد. بایستی سیم کشی دستگاه درست شود تا مجدد دستگاه به کار خود ادامه بدهد.
  • خرابی ترموستات دسته نیز از عواملی است که باعث می شود المنت دسته روشن نشود. در این حالت نیز با تعویض ترموستات دسته مشکل برطرف می شود.
  • کلید روی مخزن نیز از عواملی است که باعث می شود برق داخل دسته نرفته و المنت دسته روشن نشود. با تعویض کلید روی دسته مشکل برطرف خواهد شد.
   

 

نمایش نداشتن آب یا Nowater در اتو سیلتر

در بعضی از موارد، علیرغم اینکه آب داخل دستگاه وجود دارد، اما چراغ Nowater که بیانگر نداشتن آب است نشان داده می شود که در این خصوص می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. خرابی در فیوز سفید دستگاه: اولین کاری که باید انجام داد بررسی کردن فیوز سفید دستگاه است چرا که این قطعه برای نمایش داشتن یانداشتن آب در اتو سیلتر استفاده می شود.
  2. خرابی یا بادکردن دیگ: در این حالت دیگ باد کرده و علت نشان دادن نداشتن آب باد کردن دیگ است. که با تعویض دیگ یا صاف کردن دیگ این مشکل نیز برطرف می شود.

 

 

 

کفی اتو سیلترعلت استفاده از کفی اتو سیلتر

کفی اتو سیلتر برای این استفاده می شود که برق آهن اتو روی پارچه نیوفتد . در صورتیکه از این قطعه استفاده نشود پارچه ممکن است خراب شود. کفی اتو سیلتر بخاطر داشتن خاصیت تفلون بودن، حفاظت پارچه را بر عهده دارد و همواره از سوختن پارچه طی تماس با کفی چدنی اتو جلوگیری می کند.

 

علت بالا رفتن درجه اتو سیلتر

بالا رفتن درجه اتو سیلتر علل مختلفی دارد که در این بخش آنها را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد. در جدول زیر کلیات مربوط به علت بالا رفتن درجه اتو سیلتر را شرح خواهیم داد و امیدواریم تا با مطالعه آن بتوانید در محل خودتان نسبت به رفع مشکل اتو بخار مخزن دار سیلترتان اقدام کنید.

خرابی در پرشن اتو سیلتر

یکی از علل شایع که باعث بالارفتن درجه اتو سیلتر می شود، خرابی در قسمت پرشن اتو سیلتر می باشد. خرابی این قطعه باعث می شود که فشار غیر قابل کنترل شده و از حد مجاز بیشتر برود.

 

خرابی در کلید پرشن بالارفتن فشار بخار در نتیجه بالا رفتن درجه اتو سیلتر، به کلید پرشن نیز می تواند ارتباط داشته باشد که در این حالت با تعویض کلید پرشن مشکل مرتفع خواهد شد.
خرابی آمپر اگر آمپر اتو سیلتر یا همان درجه اتو سیلتر خراب باشد، فشار بخاری که نشان می دهد خیلی بیشتر از واقعیت خواهد بود. با تعویض آن مشکل مرتفع خواهد شد.
گیرکردن پرشن گیر کردن پرشن یکی از عواملی است که باعث می شود بالا رفتن درجه اتو سیلتر بشود. با رفع گیر پرشن مشکل مرتفع خواهد شد.

تنظیم پرشر اتو سیلتر

تنظیم پرشر اتو سیلتر کاری نسبتا ساده است. روی پرشن یک پیچ گذاشته شده است که کنار آن علامت + و - چاپ شده است. با افزایش یا پیچش بسمت علامت +، فشاری کنترل شده دستگاه بالاتر خواهد رفت و اگر آنرا به سمت - بچرخانید فشار کنترل شده اتو سیلتر کاهش یافته و آمپر دستگاه عدد کمتری را نشان خواهد داد. البته لازم به ذکر است این پیچ بایستی حین کار تنظیم شود. یعنی وقتی دستگاه روشن است بایستی آنرا بچرخانیم تا فشار مد نظرمان را بدست بیاوریم و تنظیم کنیم. البته در صورتیکه پرشن نو داخل دستگاه استفاده شده است، بایستی حتما عملیات تنظیم روی پرشن نو نیز انجام شود. چرا که اغلب فشار تنظیم شده روی پرشن جدید بالا می باشد.

عدم خروج بخار از دسته اتو

در این حالت ممکن است ارتباط شلنگ دسته با مخزن قطع شده باشد و علیرغم اینکه ما کلید بخار را فشار می دهید، بخاری از دسته اتو خارج نمی شود.

 

نمایندگی تعمیرات اتو سیلتر

گارانتی به عنوان نمایندگی تعمیرات اتو سیلتر با داشتن  کادری متخصص و مجرب کلیه ایرادات و مشکلات مربوط به اتو سیلتر را رفع خواهد کرد و شما می توانید با اطمینان خاطر نسبت به سپردن این مهم به گارانتی اقدام بکنید. 

 

 

تعمیرات تخصصی اتو بخار سیلتر

 

 

ضمانت تعمیر اتو سیلتر

کلیه قطعاتی که هنگام تعمیر در گارانتی روی اتو سیلتر شما انجام می شود با توجه به اینکه در فاکتور مربوط قید می گردد شامل ضمانت 3 ماهه می باشد. لذا در صورتیکه بعد از تعمیر این دستگاه توسط مجموعه گارانتی قطعات بکار رفته دچار مشکل شدند شما می توانید دستگاه را مرجوع کرده تا گارانتی نسبت به تعویض رایگان قطعات تعویضی با تعمیر اقدام بکند. بنابراین بعد از تعمیر جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص در مورد تعمیرات اتو سیلتر خود نداشته باشد.

سیم کشی اتو سیلتر

سیم کشی اتو سیلتر نسبتا پیچیده است ولی در صورتیکه نسبت به کارکرد اتو آشنا باشید سیم کشی آن سخت نمی باشد. به زودی مدار سیم کشی اتو سیلتر نیز به این مقاله اضافه می گردد.

علت یکسره شدن بخار اتو سیلتر

علت یکسره شدن بخار سیلتر به چند عامل بستگی دارد. که در ذیل به آنها اشاره می شود:

  • یکی از دلایل یکسره شدن بخار اتو سیلتر خرابی در کلید روی دسته اتو سیلتر می باشد. که با تعویض یا رفع خرابی کلید روی دسته این مشکل مرتفع می شود.
  • از دیگر دلایل یکسره شدن بخار اتو سیلتر، خرابی در شیر برقی دستگاه می باشد که با سرویس یا تعویض شیر برقی دستگاه این مشکل نیز مرتفع می گردد.

آدرس نمایندگی تعمیرات اتو سیلتر کجاست؟

جهت تعمیر اتو سیلتر خود می توانید آنرا به نمایندگی تعمیرات اتو سیلتر جهت سرویس و تعمیر بسپارید. آدرس نمایندگی اتو سیلتر : تهران - فلکه سوم تهرانپارس خیابان 196 شرقی پلاک 478 واحد 10

ساعت کاری نمایندگی تعمیرات اتو سیلتر

ساعت کاری نمایندگی اتو سیلتر گارانتی :

روزهای عادی از ساعات 10 صبح الی 18.30

روزهای جمعه از ساعت 12 ظهر الی 16

می باشد.

علت بخار ندادن اتو سیلتر چیست؟

علل مختلفی وجود دارد که باعث می شود اتو سیلتر بخار بیرون ندهد که یکی از این علل می تواند خرابی در شیر برقی با کلید دسته اتو باشد. همچنین نداشتن آب یا خرابی در المنت نیز باعث عدم تولید بخار و نداشتن بخار می شود.

علت بیرون زدن بخار از درب اتو سیلتر چیست

یکی از دلایل اینکه از درب اتو سیلتر بخار بیرون می زند این است که پرشن دستگاه خراب شده است و قابلیت کنترل فشار داخلی دستگاه را ندارد. از طرفی در صورتیکه فیوز دستگاه نیز خراب بشود ممکن است این مشکل پیش بیاید.

نویسنده :

تاریخ انتشار : 1398/10/2

آخرین تغییرات :1402/1/19


به این مقاله امتیاز بدهید :
تعداد امتیاز دهندگان   115   پایین ترین امتیاز   0.00   امتیاز متوسط   3.7   بالاترین امتیاز   5.00