تماس : 02172036000
مطالب | فروشگاه | سبد خرید | ثبت نام / ورود

تعمیر یخچال هیمالیا


تعمیر یخچال هیمالیا در مجموعه گارانتی به صورت کاملا تخصصی توسط مهندسین کارآمد با ابزارآلات و تجهیزات پیشرفته صورت می گیرد. تعمیرات یخچال هیمالیا در این مرکز فقط با قطعات اصلی انجام می گیرد. زیرا استفاده از قطعات تقلبی مشکلاتی را برای یخچال هیمالیا به وجود بیاورد و حتی شاید هزینه های سنگین تری را به بار آورد. شرکت گارانتی نمایندگی تعمیر یخچال هیمالیا می باشد که پس از انجام تعمیر یخچال هیمالیا ضمانت نامه به شما داده می شود تا در صورت هر گونه نقص ، مجددا بتوانید برای بررسی دوباره مراجعه کنید. به همین جهت است که شرکت گارانتی توانسته است بین مراکز تعمیر رضایت کاربران را بدست آورد.

 

تلفن واحد تعمیرات یخچال هیمالیا : 02172036

ثبت درخواست تعمیر

 

در صورت هر گونه خرابی شما می توانید برای تعمیر یخچال هیمالیا خود با شماره تلفن موجود در وبسایت تماس بگیرید تا مشاورین و کارشناسان این مجموعه شما را در این امر راهنمایی نمایند.

 

نمایندگی تعمیر یخچال هیمالیا

شرکت گارانتی دارای نمایندگی تعمیر یخچال هیمالیا در تهران است که آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد. این مجموعه یکی از خبره ترین و با تجربه ترین تعمیرکاران را در بین تعمیرگاه های دیگر دارا است. با گارانتی دیگر نگران تعمیر یخچال هیمالیا خود نباشید. گارانتی با سالها سابقه و تجربه در زمینه تعمیر یخچال هیمالیا به یکی از بهترین مراکز تعمیر در بین مردم تبدیل شده است.

 

 

خدمات تعمیر یخچال هیمالیا

* تعمیر یخساز یخچال هیمالیا                                   * تعمیر آب سرد کن یخچال هیمالیا

* تعمیر برد الکترونیکی یخچال هیمالیا                       * تعمیر کمپرسور یخچال هیمالیا

* تعمیر موتور یخچال هیمالیا                                   * تعمیر کندانسور یخچال هیمالیا

* تعمیر اواپراتور یخچال هیمالیا                                * تعمیر ترموستات یخچال هیمالیا

* تعمیر رله استارت یخچال هیمالیا                            * تعمیر رله اورلود یخچال هیمالیا

* تعمیر ترموفیوز یخچال هیمالیا                               * تعمیر ترمودیسک یخچال هیمالیا

* ریست یخچال هیمالیا                                           * نصب یخچال هیمالیا

* تعمیر نمایشگر یخچال هیمالیا                                * شستشوی داخلی یخچال هیمالیا    

* تعمیر سنسور برفک یخچال هیمالیا                        * تعمیر فن یخچال هیمالیا

* تعمیر مدار برد کنترل یخچال هیمالیا                       * تعمیر سنسور فریزر یخچال هیمالیا

* تعمیر هیتر یخچال هیمالیا                                     * تعمیر و تعویض لامپ یخچال هیمالیا

* تعمیر و تعویض فیلتر یخچال هیمالیا                     * تعمیر لوله مویی یخچال هیمالیا

 

تعمیر انواع یخچال هیمالیا

* تعمیر یخچال فریزر هیمالیا مدل پانوراما پلاس

* تعمیر یخچال فریزر هیمالیا مدل آلفا

* تعمیر یخچال فریزر هیمالیا مدل دلتا پلاس

* تعمیر یخچال فریزر هیمالیا مدل رومانو پلاس

* تعمیر یخچال فریزر هیمالیا مدل 5 کاره

* تعمیر یخچال فریزر هیمالیا مدل 5 کاره هومبار

* تعمیر یخچال فریزر هیمالیا مدل 530 آبسردکن دار

* تعمیر  یخچال فریزر هیمالیا مدل 530 هومبار

* تعمیر یخچال فریزر هیمالیا مدل دیفرنت

* تعمیر یخچال فریزر هیمالیا مدل دیفرنت توربو هومبار

* تعمیر یخچال فریزر هیمالیا مدل آیس پول

* تعمیر یخچال فریزر هیمالیا مدل امگا هوم بار

* تعمیر یخچال فریزر هیمالیا مدل هوم پلاس

* تعمیر یخچال فریزر هیمالیا مدل vcf275

 

مشکلات یخچال فریزر هیمالیا

 

علت تشکیل قطرات آب بر روی بدنه یخچال هیمالیا چیست؟

* درب را بررسی کنید تا به خوبی بسته شده باشد درصورتی که لاستیک خراب باشد درب بسته نمی شود و هوای بیرون وارد می شود که این امر موجب به وجود آمدن قطرات آب می شود. اگر لاستیک دچار فرسودگی شده باشد برای تعویض و تعمیر آن اقدام نمایید. 

* غذای گرم را بدون سرپوش داخل آن قرار داده اید که به همین علت قطره آب روی بدنه داخلی مشاهده می شود.

 

دلیل سرد نشدن یخچال هیمالیا چیست؟

* بررسی کنید که کمپرسور یخچال کار می کند یا خیر. در صورت خرابی کمپرسور می توانید برای تعمیر این قطعه به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه نمایید.

* احتمال دارد کندانسور و لوله های گاز دچار گرفتگی شده باشند که برای تعمیر این نواقص به یک تعمیرکار برای بازکردن گرفتگی نیاز دارید .

* امکان دارد که گاز یخچال به پایان رسیده باشد. جهت تمدید گاز هر چه سریعتر اقدام نمایید.

 

دلیل کار کردن مداوم یخچال هیمالیا چیست؟

* دقت نمایید که اطراف یخچال را وسایل قابل اشتعال قرار ندهید زیرا برای اینکه یخچال سعی می کند خود را در سردترین حالت ممکن قرار دهد و به طور بی وقفه کار می کند.   

* اطراف دستگاه باید حداقل 20 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد زیرا باید در اطراف یخچال هوا در جریان باشد. چنانچه یخچال هیمالیا شما نزدیک به دیوار قرار دارد در اسرع وقت اقدام به جا به جایی یخچال نمایید. 

* اگر درب را چند بار پشت سر هم باز و بسته کرده باشید ممکن است این اتفاق رخ دهد.

* ممکن است اواپراتور دچار نقص شده باشد زیرا این قطعه وظیفه تبدیل مایع مبرد به گاز را برعهده دارد که اگر دچار خرابی شود دستگاه به طور مداوم کار خواهد کرد و باید آن را تعمیر نمایید.

 

علت کارنکردن کمپرسور یخچال هیمالیا چیست؟

* در مرحله اول پریز برق را بررسی کنید در صورت خرابی ، آن را تعویض نمایید. اگر از محافظ برق استفاده می کنید یک وسیله دیگر را به محاظ وصل کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

* امکان دارد سیم هایی که به کمپرسور می رسند دچار فرسودگی یا خرابی شده باشند که باید آن ها را تعویض نمایید.

* احتمال دارد که برد فرمان دچار نقص شده باشد به همین جهت فرمان کار کردن کمپرسور را صادر نمی کند در صورت خرابی باید آن را تعمیر کنید.

 

علت چشمک زدن درجه یخچال هیمالیا

علت چشمک زدن درجه یخچال هیمالیا می تواند برای خرابی قطعات زیر باشد :

نقص یخ ساز یخچال هیمالیا : یخساز هم مانند بقیه قطعات و قسمت های یخچال دارای سیستم پیچیده ایی است که امکان دارد دچار خرابی شود و به تعمیر نیاز داشته باشد. اگر قطعاتی مثل تعدیل کننده یخ ، یخ پران و خارج کننده یخ خراب شوند می تواند یکی از دلایل چشمک زدن درجه یخچال هیمالیا باشد .

 

سنسور فریزر یخچال هیمالیا : وظیفه سنسور فریزر سرد کردن و یخ زدن فریزر می باشد. اگر قطعات اجزای تشکیل دهنده سنسور فریزر مانند سوکت سنسور ، مدار برق ، اتصال کوتاه دچار خرابی شوند درجه شروع به چشمک زدن می کند که برای رفع این مشکل باید اقدامات تعمیر صورت گیرد

 

سنسور یخ ساز یخچال هیمالیا : وظیفه این سنسور فرمان به یخ ساز است که چه کاری باید صورت گیرد. خرابی این سنسور می تواند از نقص قطعاتی مانند سوکت ، قطع کابل برق ، اتصال کوتاه باشد که می توان با تعمیر این قطعات آن ها را احیا کرد.

 

محفظه جادویی یخچال هیمالیا : وظیفه محفظه جادویی تنظیم کردن دمای یخچال است. در صورتی که دما از 48 درجه سانتی گراد بیشتر و -50 درجه سانتی گراد کمتر باشد این محفظه دمای نا متعادل را متوجه می شود و درجه چشمک می زند.

 

سیستم  برفک زدایی یخچال هیمالیا : در صورتی که برفک زدایی از 80 ساعت بیشتر شود می تواند باعث چشمک زدن درجه یخچال باشد. برای رفع برفک زدایی نیاز به تعمیر و سرویس دارید تا یخچال بهبود یابد.

 

فن یخچال هیمالیا : اگر فن یخچال دچار خرابی شود می تواند یکی از دلایل چشمک زدن درجه یخچال باشد. نقص فن به مشکلات قطعاتی مانند موتور فن ، سیم های فن و .. مربوط است که باعث ایجاد مشکلات خود فن می شود. فن از قطعاتی می باشد که قابل تعمیر است و می توانید برای تعمیر این قطعه به یک مرکز معتبر تعمیر یخچال مراجعه نمایید.

 

خطا های یخچال فریزر هیمالیا

* خطای DF: این کد به علت نقص و یا خرابی نمی باشد ولی نشان می دهد که سیستم برفک زدایی فعال است در این هنگام درب را بیش از حد باز و بسته نکنید.

* خطای SF: در اکثر مدل های یخچال هیمالیا گزینه ای به نام super freeze وجود دارد که اگر به مدت 3 ثانیه این دکمه را نگهدارید کمپرسور 10 الی 15 دقیقه به طور یکسره کار خواهد کرد و دما را به زیر 28 درجه سانتی گراد می رساند که برای انجماد فوری کاربرد دارد. اگر این کد را بر روی نمایشگر مشاهده کردید هیچ گونه مشکل خاصی وجود نخواهد داشت و بعد از گذشت زمان به حالت قبل بر می گردد.

* خطای SC : این خطا بسیار شبیه خطای sf می باشد و مانند سیستم انجماد سریع یک گزینه به نام super cool در نمایشگر وجود دارد و برای خنک سازی سریع کاربرد دارد با فشردن این دکمه به مدت 3 ثانیه حالت خنک سازی سریع فعال می شود و این کد برروی صفحه نمایش داده خواهد شد این گزینه باعث می شود که فن به مدت 4 ساعت به طور یکسره کار کند این خطا بعد از اینکه فن به حالت قبل بازگشت خاموش می گردد.

* خطای EC : اگر حالت کاهش انرژی را فعال کرده باشید این کد هر 10 ثانیه بر روی نمایشگر نشان داده خواهد شد. در حالت کاهش انرژی اگر درب به مدت سه روز باز نشود مصرف برق را کاهش داده و به همین جهت کارکرد بهتر خواهد شد و هنگامی که درب را باز کنید این حالت به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

* خطای RF : هنگامی که به تنظیم منوی نمایشگر مشغول هستید این کد نشان داده خواهد شد که به معنای refrigerator یعنی یخچال می باشد.

* خطای AI : این کد زمانی ظاهر خواهد شد که دستگاه کارایی بهینه خود را نداشته باشد و داخل آن سرد نباشد. این کد مخفف کلمه alarm به معنی هشدار می باشد در واقع به شما هشدار می دهد که دلیل سرد نشدن را جستجو کنید و برای تعمیر آن اقدام نمایید.

* خطای F1 : این کد به دلیل خرابی اواپراتور و یا خرابی مدار برد کنترلی می باشد. در این مواقع مقدار مقاومت اهمی سنسور اواپراتور را چک کنید و دستگاه را از پریز برق جدا کنید.

* خطای F2 : این کد مربوط به نقص سنسور فریزر می باشد که باید مقدار مقاومت را کنترل کنید و با یک تعمیرکار برای تعمیر و تعویض تماس بگیرید. همچنین می تواند از خرابی برد هم این کد نشان داده شود.

* خطای F3 : این خطا به خرابی سنسور اواپراتور ارتباط دارد و باید خرابی سنسور اواپراتور ، کابل های مرتبط ، مقدار مقاومت سنسور ، برد بررسی و کنترل گردد.

* خطای F4 : این کد به خرابی سنسور کابین مربوط می شود و باید مقدار مقاومت سنور یخچال را کنترل کنیدکه اگر آسیب جدی می باشد این قطعه را تعویض نمایید.

* خطای F5 : این کد زمانی نشان داده خواهد شد که سرمای کافی در دستگاه وجود نداشته باشد.

* خطای F8 : این خطا به این معنی است که کابل فن قطع می باشد و یا فن درست نمی چرخد.

* خطای E1 : این خطا به خرابی فن فریزر اشاره می کند باید در صورت مشاهده این خطا فن را چک کنید و اگر تشخیص دادید که آسیب دیده است آن را تعویض نمایید.

* خطای E2 : این خطا مربوط به نقص فن یخچال می باشد. در این شرایط باید مقدار مقاومت فن را کنترل کنید و در صورت خرابی ان را تعویض کنید. این خطا به خرابی برد الکترونیک نیز اشاره می نماید به همین جهت برق را قطع کرده و با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

* خطای E3 : این خطا به نقص فن کندانسور ارتباط دارد. پس آن را بررسی کرده و به رفع این نقص بپردازید.

* خطای E6 : امکان دارد که دمپر کانال هوا دچار یخ زدگی شده باشد و گرمای زیاد به وجود آمده باشد و یا اینکه ایراد گازی به وجود آمده است که این خطا نمایش داده خواهد شد.

* خطای H1 : این خطا مربوط به خرابی هیتر اواپراتور فریزر می باشد در صورت مشاهده این خطا مقدار مقاومت هیتر اواپراتور را کنترل کنید.

* خطای H2 : این خطا به نقص هیتر سینی فریزر اشاره می کند که باید هیتر را تعمیر یا تعویض نمایید.

* خطای H3 : این خطا به خرابی هیتر اواپراتور و یا نقص برد اشاره می کند. 

* خطای H4 : در صورت مشاهده این خطا امکان دارد یک از دو قطعه ی هیتر سینی و برد دچار خرابی شده باشند.

* خطای C1 : این خطا به نقص کمپرسور مربوط می شود که باید برق را قطع کرده و با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

* خطای C2 : زمانی که دمای داخل دستگاه متعادل نباشد این کد نمایش داده خواهد شد. 

* خطای L2 : این خطا به این معنی است که لامپ و روشنایی دچار خرابی شده است.

* خطای E0 : در صورت مشاهده این خطا یعنی سیستم یخ ساز دچار نقص شده است بنابراین باید کابل ها را چک کنید.

* خطای E8 : این خطا به سنسور محیطی اشاره می کند که باید مقدار مقاومت را بررسی کنید. همچنین احتمال دارد از خرابی ترموفیوز یا برد الکترونیک هم این خطا نمایش داده شود.

* خطای EE : زمانی که در سنسور یخ ساز دچار دمای نامتعال رخ می دهد این سنسور ممکن است خراب شده باشد که در صورت تعویض این قطعه ایراد برطرف خواهد شد.

* علامت قطره آب : این علامت مشابه کد df می باشد که به این معنی است که سیستم برفک زدایی در حال کار می باشد.

* عبارتERROR  : این خطا به معنی این است که برد و اجزای تشکیل دهنده آن و یا سیکل تبرید دچار نقص و خرابی شده است.

 

قطعات یخچال هیمالیا

قطعات یخچال هیمالیا به دو دسته ی مکانیکی و الکتریکی تقسیم بندی می شوند. خرابی بعضی از این قطعات با تعمیر رفع می شوند. اما در بعضی قطعات که آسیب جدی به آن ها وارد شده است با تعویض ، مشکلات یخچال حل می شود.

این قطعات در اینجا شرح داده می شود :

 

کمپرسور یخچال هیمالیا

یکی از این قطعات مکانیکی که در یخچال قرار دارد کمپرسور می باشد. کمپرسور از پیستون ، میل لنگ و سوپاپ تشکیل شده است. زمانی که جریان برق به کمپرسور می رسد میل لنگ به حرکت می آید. این چرخش ، پیستون ها را به چرخش سوپاپ اجبار می کندکه این روند به حرکت جریان گاز در موتور کمک می کند. از وظیفه پیستون می توان به جریان درآوردن گاز اشاره کرد به این صورت که گاز را از لوله برگشت گرفته و به لوله رفت با فشار وارد می کند که این عمل دستگاه را سرد می کند.

 

کندانسور یخچال هیمالیا

یکی دیگر از قطعات مکانیکی در یخچال کندانسور می باشد. کندانسور در پشت قرار دارد و لوله هایی برای اینکه به آن آسیب نرسد تعبیه شده است. گاز بعد از اینکه از کمپرسور به مایع سرد تبدیل شد وارد قسمت کندانسور می گردد و کندانسور این مایع را درون خود نگه می دارد. اگر لوله های کندانسور دچار گرد و خاک شده است با یک پارچه تمیز آن را تمیز نمایید زیرا در صورت کثیف بودن چرخه تبدیل شدن گاز به مایع سرد با اختلال مواجه می شود. کندانسور انواع مختلفی دارد : کندانسور نوع اول که هوایی نام دارد و در قسمت پشت یخچال قرار دارد ، کندانسور نوع دوم که پاکتی نام دارد و در زیر قرار دارد و کندانسور نوع سوم که مخفی می باشد و در بین بدنه و ورق قرار گرفته است.

 

فیلتر یخچال هیمالیا

فیلتر سومین قطعه مکانیکی در یخچال می باشد که در کندانسور تعبیه شده است. در روند تبدیل گاز به مایع سرد که با فشار وارد کندانسور می شود ذرات اضافی مایع سرد از فیلتر عبور کرده تا مایع دارای هر گونه ذره اضافی نباشد و خالص وارد کندانسور شود.

 

لوله مویی یخچال هیمالیا

لوله مویی از دیگر قطعات مکانیکی می باشد و بعد در انتهای فیلتر قرار دارد. لوله مویی دارای فیلتر می باشد که سیلیکاتی که در بین راه قرار دارد را به قسمت بعدی نفرستد و در خود نگهدارد. جای لوله مویی بین فیلتر و اواپراتور می باشد. قطر لوله مویی کم می باشد و زمانی که مایع  وارد آن می شود به علت کم بودن قطر آن به مایع سرد تبدیل شده و سرما تولید می نماید.

 

اواپراتور یخچال هیمالیا

نام دیگر اواپراتور محفظه سرد کننده می باشد که بین موتور و کمپرسور تعبیه شده است. اواپراتور از آلومینیوم ساخته شده است که به علت جنس آن سرما را به راحتی به داخل انتقال می دهد.

 

موتور یخچال هیمالیا

موتور دارای سیستم پیچیده ای می باشد و از قطعاتی مانند : سیم پیچی اصلی ، سیم پیچی فرعی ، هسته استاتور و رتور ساخته شده است. ابتدا ترموستات دستور شروع به کار را می دهد و جریان برق از رله استارت و سیم پیچی اصلی به موتور می رسد.

 

ترموستات یخچال هیمالیا

ترموستات وظیفه تنظیم دمای داخلی را برعهده دارد و از قطعاتی مانند : بدنه فلزی ، کنتاکت های اتصال ، لوله اهرم ها ، پیچ تنظیم ، ولوم ، فانوسک تشکیل شده است .

 

رله استارت یخچال هیمالیا

رله استارت مدل های متفاوتی دارد و به مدل یخچال بستگی دارد که چه رله استارتی را قرار دهند مانند : جریانی ، رله ولتاژی ، رله حرارتی. وظیفه رله استارت تامین جریان برق در مدار می باشد.

 

رله اورلود یخچال هیمالیا

از وظایف اصلی رله اورلود می توان به جلوگیری از ورود جریان اضافی به موتور اشاره کرد. اگر برق در موتور بیش از میزان متعادل به گردش در آید باعث می شود که دمای کمپرسور افزایش یابد و به سیم پیچ موتور آسیب جدی وارد شود که به همین جهت رله اورلور جریان اضافی را کنترل می نماید.

 

ترموفیوز یخچال هیمالیا

ترموفیوز یکی از قطعات الکتریکی می باشد و وظیفه این قطعه ، قطع کردن جریان برق در زمانی است که دما بیش از حد بالا می رود. ترموفیوز علاوه بر یخچال هیمالیا در لوازم خانگی دیگر هم استفاده می شود.

 

ترمودیسک یخچال هیمالیا

ترمودیسک یک قطعه حرارتی در یخچال است و وظیفه آن تنظیم دمای محیط و بدنه می باشد زمانی که دما دچار اختلال می شود این قطعه باز و بسته می شود.

 

المنت یخچال هیمالیا

وظیفه المنت ، آب کردن برفک در یخچال هیمالیا می باشد. المنت یکی از قطعات مهم در مدل های بدون برفک یخچال هیمالیا است. این قطعه سه مدل فلزی ، ناودانی ، شیشه ای دارد و بسته به مدل و طول و ضخامت یخچال از یکی از این المنت ها استفاده می شود.

 

برد الکترونیکی یخچال هیمالیا

برد الکترونیکی یکی از قطعات مهم و اصلی در یخچال هیمالیا می باشد که وظیفه آن اداره کردن کمپرسور و فن است. که در واقع برد در یخچال هیمالیا به عنوان مغز در این دستگاه عمل می کند که در صورت خرابی می تواند آن را تعمیر نمایید.

 

تعمیر یخچال هیمالیا در محل

در زمانیکه شما دچار خرابی یخچال هیمالیا می شوید نیاز به تعمیر دارید تا مشکل یخچال شما برطرف شود. جا به جایی یخچال کار بسیار دشواری می باشد و نیازمند آن است که در محل تعمیر و سرویس شود. شما مشتریان گرامی کافیست با تماس به شرکت گارانتی درخواست تعمیر در محل نمایید تا کارشناسان این مجموعه جهت تعمیر یخچال هیمالیا تعمیرکار مخصوص اعزام نمایند. تعمیرکاران شرکت گارانتی در زمان اعزام برای انجام خدمات تعمیر یخچال هیمالیا تمامی تجهیزات را به همراه دارند و می توانند در محل تمامی خدمات تعمیر یخچال هیمالیا را انجام دهند. برای دریافت خدمات تعمیر در محل با شماره درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

 

واحد تعمیرات یخچال هیمالیا

 تعمیر یخچال فریزر هیمالیا در واحد تعمیر یخچال هیمالیا به دست مهندسین ماهر صورت می گیرد که می توانید با خیالی آسوده اقدام به تعمیرات یخچال هیمالیا نمایید. هزینه تعمیر کمپرسور یخچال هیمالیا ، هزینه تعمیر موتور یخچال هیمالیا و هزینه تعمیر برد یخچال هیمالیا نسبت به مابقی قطعات متفاوت بوده و بعد از عیب یابی اولیه مشخص می گردد. تعمیر یخچال هیمالیا نیازمند دانش فنی و اطلاعات کافی در زمینه ی تعمیر یخچال هیمالیا می باشد که تمامی تعمیرکاران نمایندگی تعمیر یخچال فریزر هیمالیا از این دانش برخوردار می باشند. چنانچه به تعمیر یخچال هیمالیا نیازمند هستید می توانید با شماره تلفن 02172036 تماس گرفته و مشکلات خود را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید. شرکت گارانتی همه روزه از ساعت 10 صبح الی 7 شب به غیر از جمعه و روزهای تعطیل آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی می باشند.

نویسنده :

تاریخ انتشار : 1399/10/25

آخرین تغییرات :1399/10/25


به این مقاله امتیاز بدهید :
تعداد امتیاز دهندگان   13   پایین ترین امتیاز   1.50   امتیاز متوسط   3.6   بالاترین امتیاز   5.00