تماس : 02172036000
مطالب | فروشگاه | سبد خرید | ثبت نام / ورود

تعمیرات پاور سرور


تعمیر پاور سرور در گارانتی بصورت کاملا تخصصی صورت میگیرد. برای تعمیر تخصصی پاور سرور می توانید با شماره واحد تعمیرات پاور سرور گارانتی تماس بگیرید. پاور سرور یکی از بخشهای سرور هست که همواره تحت فشار کاری بسیار بالایی است و تعمیر آن نیاز به تخصص بالایی دارد.

شماره تماس با واحد تعمیر پاور سرور: 02172036

ثبت درخواست تعمیر پاور سرور

 

تعمیر پاور سرور

پاور سرور در واقع تامین کننده برق سرور می باشد. پاور سرور ولتاژ های برد اصلی، سی پی یو ها، هاردهای دستگاه، و دیگر کارتهای دستگاه را تامین می کند. پاور سرور مانند پاور بقیه دستگاه های کامپیوتری یک سوییچینگ است که ولتاژها و آمپراژهای مختلف را در دسترس قرار می دهد. به دلیل اینکه سرورها اغلب بصورت 24 ساعته در حال سرویس هستند، پاور آنها بیشتر دچار مشکل می شوند. از طرفی تعمیرات این دستگاه نیاز به دقت فراوان دارد. به دلیل اینکه پاور سرور برق مورد نیاز بقیه قطعات را تامین می کند خروجی آن بعد از تعمیر نبایستی دارای نوسان، افت یا افزایش ولتاژ و کلا دارای هرگونه نویزی باشد. به همین خاطر است که تعمیر پاور سرور با دقت و ظرافت کافی بایستی انجام شود تا بعد از اتصال آن به برد سرور مشکلی وجود نداشته باشد. اغلب سرور های دارای پاورهای ماژولاری هستند که در صورت بروز خطا یا اشکال پاور دیگری به مدار وارد شده و وظیفه تامین برق دستگاه را بر عهده می گیرد و این موضوع است که به سرور اجازه فعالیت را حتی با خراب شدن یکی از پاورها می دهد. بخاطر پیچیدگی هایی که در تعمیر پاور سرور و تفاوت عملکرد آن نسبت به دیگر پاور معمولی وجود دارد، تعمیر کار پاور سرور بایستی نسبت به تعمیراتی که می خواهد انجام دهد باید کاملا آشنا بوده و موضوع تعمیرات را کاملا به درستی انجام بدهد.

 

 

مشکلات رایج در تعمیر پاور سرور

بطور کلی مشکلاتی رایجی در پاورهای سرور وجود دارد که بصورت کلی در ذیل به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. نارنجی شدن چراغ پاور سرور: هنگامیکه چراغ پاور سرور نارنجی می شود بروز مشکل در خروجی پاور می باشد.
  2. چشمک زدن چراغ سبز پاور سرور: هنگامیکه چراغ پاور سرور بصورت سبز چشمک زنی می شود در این حالت بایستی بدنبال ایرادی یا مشکلی در ورودی برق بگردیم.
  3. قرمز شدن چراغ پاور: در این حالت به احتمال زیاد مشکل در ولتاژ ورودی دستگاه خواهد بود.
  4. دور فن پاور سرور بالا نمی رود: در این حالت به احتمال زیاد پاور سرور دچار ایراد است و بطور کامل روشن نشده است.
  5. صدای تق تق از پاور سرور می آید: در این حالت مشکل از مدار کنترل و یا ولتاژ های ورودی دستگاه است.
  6. پاور سرور روشن می شود ولی بعد از مدت کوتاهیی خاموش می شود: در این حالت بایستی به دنبال مشکل در فن پاور یا هیت سینک پاور بگردیم.

 

پاور مربوط به  چه سرورهایی در گارانتی تعمیر می شوند؟

در گارانتی پاور سرور اچ پی(HP)، پاور سرور دل (DELL)، پاور سرور آی بی ام(IBM)، پاور سرور لایتون(LITEON)، پاور سرور وای ام (YM)، پاور سرور کی سی آر (KCR)، سرورهای دیگر تعمیر می شود.

 

تعمیر پاور سرور اچ پی (HP)

تعمیر پاور سرور اچ پی از تخصصی ترین خدماتی است که گارانتی به دارندگان این سرورها ارائه می دهد. سرورهای اچ پی از پرمصرفترین سرورهای سطح کشور هستند و نیاز به تعمیرات آن روز به روز بیشتر می شود.

 

 

 

 

 

آیا پاور کامپیوتر قابل تعمیر است؟

در پاسخ به این سوال بایستی گفت بله! پاور کامپیوتر در اغلب موارد قابل تعمیر بوده و نیازی به تهیه پاور جدید نیست. پاور کامپیوتر به علل مختلف خراب می شود یا روشن نمی گردد. در هر صورت میتوان آن را تعمیر کرد. البته در بعضی اوقات بعلت اینکه ممکن است آی سی ها و یا قطعات دستگاه وجود نداشته باشد، ممکن است پاور را نتوان تعمیر کرد. در هر صورت بایستی با تعمیرکاران گارانتی تماس گرفته تا بررسی های لازم انجام بشود.

علت افزایش ولتاژ خروجی پاور چیست؟

در بسیاری از موارد علت افزایش خروجی ولتاژ پاور کامپیوتر، خراب در بخش سرد پاور کامپیوتر است. و این خرابی بیشتر در رگولاتورهای خروجی رخ می دهد. البته خرابی در مقاومت های سمت خروجی پاور نیز بخاطر اینکه ممکن است یک یا چند تا از آنها از مدار خارج بشوند یا اصطلاحا اتصال کوتاه داده باشد اتفاق می افتد.

ولتاژ سیم های با رنگهای مختلف یک پاور کامپیوتر چقدر است؟

در بسیاری از موارد علت افزایش خروجی ولتاژ پاور کامپیوتر، خراب در بخش سرد پاور کامپیوتر است. و این خرابی بیشتر در رگولاتورهای خروجی رخ می دهد. البته خرابی در مقاومت های سمت خروجی پاور نیز بخاطر اینکه ممکن است یک یا چند تا از آنها از مدار خارج بشوند یا اصطلاحا اتصال کوتاه داده باشد اتفاق می افتد.

رنگ مشکی یا گراند                GND-0V
رنگ نارنجی                          
Orange-+3.3V
رنگ قرمز                             
Red-+5V
رنگ زرد                               
 Yellow-+12V
رنگ آبی                              
Blue--12V
رنگ سفید White--5V
رنگ سبز                             PS-ON
رنگ خاکستری                      P-GOOD
رنگ بنفش                           5VSB+

نویسنده :

تاریخ انتشار : 1399/9/7

آخرین تغییرات :1399/10/5


به این مقاله امتیاز بدهید :
تعداد امتیاز دهندگان   5   پایین ترین امتیاز   0.50   امتیاز متوسط   4.1   بالاترین امتیاز   5.00