تماس : 02172036000
مطالب | فروشگاه | سبد خرید | ثبت نام / ورود

تعمیر آمپلی فایر


تعمیر آمپلی فایر (Amplifier) در بخش تعمیرات آمپلی فایر وب سایت گارانتی به عنوان تعمیرگاه آمپلی فایر انجام می شود. گارانتی به عنوان برترین واحد تعمیرات آمپلی فایر در تهران و ایران کلیه برندهای مختلف را تحت پوشش خود قرار می دهد. در گارانتی آمپلی فایرهای خانگی، خودرو(ماشین)، صنعتی، اکو و دیگر انواع آمپلی فایرها بصورت کاملا تخصصی انجام می گیرد. 

تلفن تماس واحد تعمیرات آمپلی فایر : 02172036

جهت مشاوره رایگان نیز می توانید تماس بگیرید.

ثبت درخواست تعمیر

 

تعمیرات آمپلی فایر خودرو

 

آمپلی فایر چیست(Amplifier)؟

آمپلی فایر دستگاهی است که سیگنال های آنالوگ صوتی را تقویت می کند تا از طریق بلندگوها قابل پخش باشد. آمپلی فایرهای متنوعی در بازار وجود دارد و هرکدام از آنها قابلیتهای فراوانی را به کاربران ارائه می دهند. نحوه عملکرد آمپلی فایرها به این شرح است که، سیگنالهای صوتی ورودی (که می توانند دیجیتال یا آنالوگ باشند و البته بیشتر آنالوگ) به بخش تقویت کننده دستگاه ارسال می شوند. این سیگنال ها در طبقه ها مختلف خازنی کپی برداری و تقویت شده و در نهایت به سیگنالهای خروجی تقویت شده آنالوگ تبدیل شده و در بلندگو ها به سیگنالهای مکانیکی صوتی تبدیل می شوند.

 

در صورتیکه میخواهید در مورد تعمیرات آمپلی فایر مطالبی را مشاهده بکنید می توانید به لینک ذیل مراجعه کنید.

 

مدت زمان ضمانت تعمیرات آمپلی فایر چقدر است؟

تعمیرات انواع آمپلی فایر در گارانتی بصورت کاملا تخصصی صورت می گیرد. ضمانت تعمیر هر دستگاه آمپلی فایر که در مجموعه گارانتی تعمیر می شود، برای قطعاتی که در طی تعمیر در این مجموعه تعویض شده اند، 3 ماه است. در صورت بروز هرگونه مشکل بعد از تعمیرات، در آمپلی فایر، شما می توانید به شماره های مندرج در بالا با واحد تعمیرات گارانتی در ارتباط باشید. لازم به ذکر است تعمیر آمپلی فایر در گارانتی با تجهیزات کاملا به روز توسط متخصص ترین تعمیرکاران دوره دیده آمپلی فایر صورت می گیرد. 

 

تعمیرات آمپلی فایر 

در این مطلب تعمیرات آمپلی فایر و نحوه عملکرد آمپلی فایر صوتی را توضیح میدهیم. در مورد اکثر خرابی هایی که رخ می دهد! نحوه تشخیص مشکل یک آمپلی فایر را توضیح می دهیم! چه لوازمهایی برای تعمیر آمپلی فایر لازم است؟ و در آخر روشهای ساده برای اینکه بتوانیم قطعات آمپلی فایر را تشخیص دهیم و نحوه ی تعمیر کردن آنرا توضیح خواهیم داد. همچنین در مورد مشکلات خاص انواع آمپلی فایر صحبت خواهیم کرد.

تعمیر آمپلی فایر

تعمیر آمپلی فایر خانگی

در گارانتی تعمیرات آمپلی فایر خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی انجام می گیرد. آمپلی فایرهای خانگی دارای ابعاد کوچکتری نسبت به دیگر آمپلی فایرها هستند و نسبتا خرابی بالایی دارند و نباید در خصوص تعمیرات آمپلی فایرهای خانگی سهل انگاری کرد. آمپلی فایرهای خانگی اغلب دارای برد تغذیه ضعیفی هستند و اغلب از این ناحیه دچار مشکل می شوند. تعمیر برد تغذیه آمپلی فایر یک موضوع تخصصی است و برای تعمیر آمپلی فایر خانگی بایستی با واحد تعمیرات گارانتی تماس بگیرید.

 

دسته بندی آمپلی فایر ها بر اساس توان آنها

  1. Amp Ultra Micro  :  این دسته برای تقویت کردن سیگنالهای بسیار بسیار ضعیف بکار گرفته می شوند این سیگنالها گاه به کوچکی چند نانو ولت یا حتی کمتر هستند. دسته برای استفاده در تقویت کننده صدا برای کاربردهای عملی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. Amp Micro : این دسته برای تقویت کردن سیگنالهای بسیار ضعیف بکار گرفته می شوند این سیگنالها گاه به کوچکی چند میکرو ولت یا حتی کمتر هستند. این دسته نیز همانند دسته بالا برای تقویت سیگنال برای کاربردهای عملی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرد.
  3.  آمپ سیگنال ضعیف : این دسته برای تقویت کردن سیگنالهای ضعیف بکار گرفته می شوند این سیگنالها گاه به کوچکی چند میلی ولت یا حتی کمتر هستند. این دسته از آمپلی فایر های برای استفاده در خصوص هدفون ها و بلندگوهای گوشی موبایل استفاده می شود.
  4. آمپ قدرت : این دسته برای تقویت کردن سیگنالهای متوسط بکار گرفته می شوند این سیگنالها گاه به کوچکی چند ولت یا حتی کمتر هستند. از این دسته برای تقویت سیگنال برای آمپلی فایرهای خانگی مورد استفاده قرار میگیرد.
  5. آمپ پرقدرت : این دسته برای تقویت کردن سیگنالهای بالاتر از متوسط بکار گرفته می شوند این سیگنالها گاه به کوچکی چند ولت هستند. این دسته از آمپلی فایرها برای استفاده در خصوص دستگاه های تقویت صدای صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد.



آمپلی فایر چگونه کار می کند؟

آمپلی فایر یک تجهیز الکترونیکی است که با استفاده از قطعات رادیویی AM-FM داخلی، دستگاه پخش کننده سی دی یا فلش خارجی یا نوار صوتی و دیگر دستگاه های پخش کننده خانگی، سیگنالهای صوتی را تقویت و پخش می کند. سپس سیگنالهای تقویت شده به بلندگوهای صوتی تغذیه می شوند و کاربر می تواند صدا را بشنود.

 

چه عواملی می تواند باعث بروز مشکل در آمپلی فایر بشود؟

موارد متنوعی می توانند باعث بروز مشکل در آمپلی فایر بشوند. مهمترین و رایج ترین آن خطای کاربر دستگاه است. برای مثال امکان دارد که همه چیز روشن باشد ولی صدایی بیرون نیاید  که علت آن ممکن است عدم اتصال سیمهای بلندگو باشد یا دکمه بلندگو انتخاب نشده باشد. در غیر اینصورت ممکن است که دستگاه آسیب دیده باشد یا فیوزی یا خازن یا مقاومتی سوخته باشد.

 

از بیشتر مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد اکسید شدن جک ها و اتصالات الکتریکی است. جک، بخشی از دستگاه است که اتصال دهنده برای جفت کردن یک سیم یا پلاگین به یک مدار استفاده می شود. اگر روی جک یا پلاگین چرب شده باشد ممکن است اتصال الکتریکی برقرار نشود و در نتیجه سیگنال صدا رد و بدل نشود.

 

در موارد ممکن است مشکل از آمپلی فایر ننباشد بلکه مشکل از یک از اتصلات مابین آن با منبع یا بلندگوها است. قبل از اینکه دستگاه با شود بایستی با استفاده از یک تستر یا مولتی متر، تمامی اتصالات را کنترل و چک بکنید.

 

چگونه می توان مشکلات آمپلی فایر را تشخیص داد(رفع عیب آمپلی فایر)؟

 

تشخیص مشکلات یک آمپلی فایر نسبتا امر ساده ای است: نداشتن برق، نداشتن صدا یا بی کیفیت بودن آن. اما پیدا کردن محل اصلی مشکل کمی سخت است. در پاره ای از موارد از سورس یا قسمتی است که صدا را به آمپلی فایر ارسال می کند مشکل دارد ماننده mp3 palyer، بلند گو و غیره.

 

تعمیر برد آمپلی فایر

تعمیرات برد آمپلی فایر نیاز به دانش الکترونیک و اطلاعات تخصصی در خصوص عملکرد آمپلی فایر دارد. برای تعمیر برد آمپلی فایر توانایی های ذیل را بایستی داشته باشید:

  1. توانایی کار با هویه
  2. توانایی شناسایی قطعات

تعمیر آمپلی فایر ماشین(خودرو)

تعمیرات آمپلی فایر خودرو یکی از تخصصی ترین بخشهای مجموعه گارانتی می باشد. آمپلی فایر خودرو بخاطر اینکه دارای مبدل تغذیه نمی باشد دچار مشکلات فراوانی می شوند از جمله اینکه ترانزیستورهای آنها براحتی می سوزد و دچار مشکل می شوند. همچنین بخاطر اینکه آمپلی فایر خودرو خیلی بیشتر از دیگر آمپلی فایرها مورد استفاده قرار می گیرند خیلی بیشتر از دیگر آمپلی فایرها دچار خرابی می شوند.

چه چیزهایی برای تعمیر آمپلی فایر لازم داریم؟

در صورتیکه می خواهید آمپلی فایر خود را تعمیر یا سیم یا فیوزهای آنرا میخواهید تعمیر بکنید نیاز به لوازم زیر دارید:

  • پیج گوشتی دو سو و چهار سو
  • لحیم، روغن لحیم و سیم لحیم
  • اسپری پاک کننده اتصالات 

مراحل تعمیر آمپلی فایر چیست؟

قطعات آمپلی فایر تقریبا همانند دیگر لوازم خانگی می باشد. لذا اساس کار آن با دیگر لوازم الکتریکی تقریبا یکسان می باشد. برای مثال ممکن است اتصال برق آمپلی فایر خوب برقرار نشده است و برق به داخل آمپلی فایر هدایت نشود، ممکن است سوییچ ها و کنترل کننده های مشکل داشته باشد و یا فیوزهای دستگاه نیاز به تعویض داشته باشد. در هر حال برای تعمیر تخصصی قطعات آمپلی فایر لازم است که حتما با متخصص این موضوع ارتباط برقرار کرد. 

مرحله اول باری تعمیر قطعات داخلی آمپلی فایر باز کردن محفظه بیرونی آن است. 

چگونه قطعات آمپلی فایر را جدا بکنیم!

  1. در ابتدای امر بایستی از عدم اتصال آمپلی فایر به برق مطمئن شویم.
  2. پیچ های پشت، کناری و زیرین آمپلی فایر را باز کنید.
  3. برای اجزای داخلی شاسی باید درب دستگاه را باز کنیم.
  4. سیمهای داخلی بررسی کنید که آیا آزاد است یا آسیب دیده است در صورت لزوم آن را عوض کیند.
  5. فیوزهای دستگاه را پیدا کنید و در صورت خرابی یا سوخته بودن تعویض کنید.
  6. گردوغبار نشسته داخل دستگاه را با فشار باد تخلیه کنید.
  7. با استفاده از اسپری مخصوص جک های ورودی پایه های بلندگو و غیره را پاکسازی کنید.

در صورتیکه هیچ یک از اقدامات بالا مشکل دستگاههتان را حل نکرد می توانید با ما در ارتباط باشید تا بتوانیم مشکلات این دستگاه را حل و فصل کنیم. گارانتی به عنوان مرکز تخصصی تعمیرات آمپلی فایر همواره منتظر دریافت نظرات شما می باشد.

هزینه تعمیر آمپلی فایر چقدر است؟

هزینه تعمیر آمپلی فایر بستگی به نوع آمپلی فایر اعم از خانگی، صنعتی، خودرویی و همچنین میزان خرابی مربوطه دارد. اما هزینه تعمیر آمپلی فایر از 80 هزار تومان شروع شده و تا چند میلیون تومان نیز خواهد رسید. 

 

تعمیر آمپلی فایر در محل

یکی از خدماتی که گارانتی به عنوان تمیرگاه تخصصی آمپلی فایر ارائه می دهد، تعمیر آمپلی فایر در محل است. اما از آنجایی که تعمیرکار آمپلی فایر امکان جابجایی تعداد محدودی از آمپلی فایرها را دارد لذا در صورتیکه خرابی آمپلی فایر در حدی باشد که در محل صورت نگیرد بایستی آنرا به تعمیرگاه گارانتی مرجوع کرد. از آنجایی که اغلب خرابی های مربوط به آمپلی فایرها جوری هستند که نیاز به تجهیزات تخصصی تعمیرات دارند لذا ترجیح بر این است که آمپلی فایر به گارانتی ارسال شود.

 

تعمیر برد آمپلی فایر

برد آمپلی فایر، بخش اصلی آن است که کلیه تجهیزات دستگاه روی آن سوار است. برد آمپلی دارای قطعات SMD و قطعات DIP می باشد که برای تعمیر یا تعویض هر یک از آنها نیاز به تجهیزات تخصصی آنها می باشد.

برد آمپلی دارای قسمتهای مختلفی می باشد. از بخشهای اصلی برد می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. بخش تغذیه برد که وظیفه تامین برق را بر عهده دارد که بایستی توانایی حفاظت از مدار داخلی در مقابل ولتاژهای ورودی بالای 15 ولت را داشته باشد.
  2. بخش تقویت کننده صدا که شامل ورودی ضعیف از پخش کننده صدا و خروجی قوی می باشد که طراحی آن هنگام انتخاب آی سی تقویت کننده انجام می شود.
  3. مدارپروتکت که مداری است که از مدار کل در مقابل فشارهای بیش از حد هنگام استفاده در صداهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. بدنه و باکس که ظاهر سیستم آمپلی می باشد.

مدار آمپلی فایر بنا به پیچیدگی ای که دارند دارای چند بخش تفکیک سیگنال هستند. از متداول ترین مشکلاتی که برای آمپلی فایر ایجاد می شود این که صدای خروجی بسیار ضعیف است. برای حل این موضوع بایستی خازن های آمپلی فایر آنهایی که در مسیر خروجی کانال ضعیف هستند بایستی تعویض گردند. 

 

علت سوختن ترانزیستور آمپلی فایر

علت سوختن ترانزیستور آمپلی فایر می تواند بسیار متفاوت باشد، و علل زیادی برای این موضوع بیان می شود:

  1. اتصال کوتاه در پایه های بیس، کلکتور، امیتر دستگاه باعث می شود که ترانزیستورهای آمپلی فایر بسوزد.
  2. با توجه به اینکه در اکثر موارد از آمپلی فایرها، بیش از حد توان آنها استفاده می شود، و آی سی ها داغ می شوند، و انتقال حرارت بخوبی انجام نمی شود، آی سی داغ کرده و براحتی می سوزد.
  3. یکی دیگر از دلایل سوختن ترانزیستورهای آمپلی فایر عدم انتقال حرارت مناسب می باشد. چرا که در بسیاری از موارد آمپلی فایرها در محل هایی قرار می گیرند که تهویه مناسب ندارند و همین امر باعث سوختن ترانزیستورهای آمپلی فایر می شود.

 

سوالات متداول در مورد تعمیرات آمپلی فایر

 

علت روشن نشدن آمپلی فایر چیست؟


روشن نشدن آمپلی فایر علت های مختلفی دارد اما متداولترین آنها بصورت ذیل است:

  1. برق اصلی ورودی به آمپلی فایر قطع باشد که در این صورت راه حل آن بسیار واضح است و بایستی ورودی برقی آمپلی فایر را بررسی کرد.
  2. جک ورودی آمپلی فایر، و ورودی برقی آمپلی فایر مشکل داشته باشد یا سولفاته کرده باشد. در این حالت بایستی نسبت به رفع قطعی موجود بررروی آمپلی فایر اقدامات لازم را صورت بدهیم و سولفاته های موجود را پاک بکنید.
  3. امکان سوختن رگولاتور تنظیم ورودی برق وجود دارد. در این حالت تنها کاری که باید کرد این است که رگولاتور را تعویض کرد.

 

رفع پروتکت آمپلی فایر؟


پروتکت کردن آمپلی فایر در مواردی اتفاق می افتد که اتصال کوتاه بین هر یک از قطعات آن صورت بگیرد. رفع پروتکت در حالتی که نسبت به نحوه کار آن آگاهی ندارید کاری بسیار دشوار است. اما در حالت کلی بایستی تمامی ورودی های آمپلی فایر چک بشوند تا مشخص شود که اتصال کوتاهی بین دو سرو ورودیها وجود نداشته باشد. و در صورتیکه نتوانستید نسب به رفع آن اقدام کنید لازم است تا رفع آن به گارانتی مراجعه نمایید.
 
 

علت قرمز شدن آمپلی فایر چیست!


یکی از سوالات متداول در خصوص آمپلی فایر، این است که علت قرمز شدن چراغ آمپلی فایر چیست؟ در پاسخ به این سوال بایستی بیان کرد که علت قرمز شدن چراغ دستگاه این است که دستگاه پروتکت کردن است و لازم است از حالت پروتکت در بیاید. برای این موضوع روی رفع پروتکت آمپلی کلیک کنید.

 

در صورتیکه که نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص آمپلی فایر و تعمیر آمپلی فایر دارید رو کلمه تعمیرات کلیک کنید.

علت روشن نشدن آمپلی فایر چیست؟

علت های مختلفی برای روشن نشدن آمپلی فایر وجود دارد. یکی از این علل می تواند کابل برق دستگاه می باشد. به این خاطر که ممکن است برق دستگاه قطع شده و دستگاه روشن نشود. قبل از هر چیز از متصل بودن برق و ورود آن به دستگاه آمپلی فایر مطمئن شد.

علت قرمز شدن چراغ امپلی فایر چیست؟

چراغ قرمز آمپلی فایر نشان از فعال شدن مدار پروتکت آمپلی فایر دارد. مدار پروتکت آمپلی فایر نسبت به هرگونه اضافه بار روی برق یا خروجی آمپلی فایر بسیار حساس بوده و نیاز است تا در اسرع وقت نسبت به رفع ایرادی که باعث فعال شدن این چراغ شده است اقدام کرد.

علت سوختن ترانزیستور آمپلی فایر چیست؟

سوختن ترانزیستور آمپلی فایر از شایع ترین خرابی هایی است که در خصوص این دستگاه ها رخ می دهد. از عواملی که باعث سوختن ترانزیستور آمپلی فایر می شوند می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

هزینه تعمیر آمپلی فایر چقدر است؟

هزینه تعمیر آمپلی فایر بستگی به نوع آمپلی فایر و میزان آسیبی که دستگاه دیده است دارد. اما بصورت متوسط موارد ذیل می تواند در قیمت تعمیر آمپلی فایر تاثیر گذار باشد.

خش خش کردن 1 کانال آمپلی فایر؟

یکی از دلایلی که کانال های آمپلی فایر خش خش می کند یا اصطلاح علمی آن فیلترینگ خوبی ندارد این است که خازن های مسیر تقویت کننده کانال مربوطه آسیب دیده است. فلسفه استفاده از خازن ها این است که کلیه نویزهایی که در روی خطوط سیگنالی هستند را حذف و جذب کنند تا در خروجی هیچ صدایی خش خشی وجود نداشته باشد. پس همواره لازم است هنگام تعمیر آمپلی فایر در چنین حالاتی نسبت به تعویض خازنهای مسیر تقویت اقدام کرد. تشخیص اینکه کدامیک از خازنها آسیب دیده است خیلی راحت نسبت اما با استفاده از یک اسیلوسکوپ حرفه ای می توان تشخیص داد نویز در کجا تولید میشود که با تعویض قطعات بالاسری می توان مشکل خش خش را حل کرد.

(1399/6/1) امیر قنبرزاده گفته : سلام،یک آمپلی فایر دو کانال پاوربیس بیس دارم که به اشتباه سیم برق و نول را جا به جا زدم و فیوز سوخت،بعد از این اتصالی به محض وصل کردن سیم برق باز اتصالی میکند،مشکل از کجاست؟ممنون

نویسنده :

تاریخ انتشار : 1398/9/15

آخرین تغییرات :1399/3/26


به این مقاله امتیاز بدهید :
تعداد امتیاز دهندگان   272   پایین ترین امتیاز   0.00   امتیاز متوسط   1.1   بالاترین امتیاز   5.00